5000050601 |
Com planificar per orientar un aprenentatge autònom |
2016-2017 |
Formació interna de centre. Professorat de persones adultes |
|
|
|
4/11/2016 - 30/6/2017 (45 hores) de 11:00h a 13:00h |
|
CFA Ripollès |
|
ctra. de Barcelona, 57 (Ripoll)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Educació al Llarg de la Vida
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
FICO Com planificar per orientar un aprenentatge autònom
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'itinerari guiat que tot seguit es proposa ha de permetre als centres i a les aules de formació de persones adultes fer una reflexió sobre la importància de la planificació per tal d’afavorir l’autonomia de l’alumnat, en el seu procés d’aprenentatge al llarg de la vida.
|
| |
Objectius |
· Orientar i guiar a l'alumnat cap a un aprenentatge competencial.
· Promoure en l'alumnat aprenentatges significatius: funcionals, creatius i autoreguladors.
· Planificar per tal que l'alumnat assoleixi els objectius d'aprenentatge de forma autònoma i reeixida.
|
| |
Continguts |
Definició de competència
· Bastiment: definició i nivells
· ZDP: zona de desenvolupament proper
· La planificació com a mediació
· El paper mediador del docent
· Aprenentatge significatiu: funcionalitat, creativitat i autoregulació
· La seqüència didàctica competencial
· De la seqüència didàctica competencial a la família de seqüències
· La planificació i el tractament de la diversitat
|
| |
Observacions |
Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
|
| |
Formador/a |
Xavier Urbón González
|
| |
Avaluació |
· Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
· Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
· Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
· Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
· En el cas de l’assessorament i la formació interna de centre (FIC), d’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment del servei educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Poden participar en la FIC tots els centres d’educació adults que vulguin avançar en l’enriquiment de les seves pràctiques d’aula i de centre a partir d’un objectiu de millora compartit.
|
| |
E-mail |
fadults@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
04/11/2016 |
1220 |
1420 |
Sessió 2 |
dimarts |
22/11/2016 |
1220 |
1420 |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 11 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 12 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 13 |
divendres |
30/06/2017 |
1100 |
1300 |
|
| |