Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5000050601   Com planificar per orientar un aprenentatge autònom
2016-2017   Formació interna de centre. Professorat de persones adultes
  
   4/11/2016 - 30/6/2017 (45 hores) de 11:00h a 13:00h
   CFA Ripollès
   ctra. de Barcelona, 57 (Ripoll) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei d'Educació al Llarg de la Vida
  
  
  
Tipus activitat   FICO Com planificar per orientar un aprenentatge autònom
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   L'itinerari guiat que tot seguit es proposa ha de permetre als centres i a les aules de formació de persones adultes fer una reflexió sobre la importància de la planificació per tal d’afavorir l’autonomia de l’alumnat, en el seu procés d’aprenentatge al llarg de la vida.
  
Objectius   · Orientar i guiar a l'alumnat cap a un aprenentatge competencial.
· Promoure en l'alumnat aprenentatges significatius: funcionals, creatius i autoreguladors.
· Planificar per tal que l'alumnat assoleixi els objectius d'aprenentatge de forma autònoma i reeixida.
  
Continguts   Definició de competència
· Bastiment: definició i nivells
· ZDP: zona de desenvolupament proper
· La planificació com a mediació
· El paper mediador del docent
· Aprenentatge significatiu: funcionalitat, creativitat i autoregulació
· La seqüència didàctica competencial
· De la seqüència didàctica competencial a la família de seqüències
· La planificació i el tractament de la diversitat
  
Observacions   Tipus bloquejat per FORMGEST setembre 2017
  
Formador/a   Xavier Urbón González
  
Avaluació   · Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
· Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
· Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
  
Requisits de  certificació   · Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
 Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
· En el cas de l’assessorament i la formació interna de centre (FIC), d’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment del servei educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
  
Persones  destinatàries   Poden participar en la FIC tots els centres d’educació adults que vulguin avançar en l’enriquiment de les seves pràctiques d’aula i de centre a partir d’un objectiu de millora compartit.
  
E-mail   fadults@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   divendres   04/11/2016   1220   1420 
 Sessió 2   dimarts   22/11/2016   1220   1420 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   -   -   -   - 
 Sessió 11   -   -   -   - 
 Sessió 12   -   -   -   - 
 Sessió 13   divendres   30/06/2017   1100   1300 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent